Scania Esettanulmány

Egy gépjármű javító céghálózattól kaptunk megkeresést első sorban arra, hogy a telephelyükön levő videó rendszert lecseréljék, valamint a kültéri kamera rendszert fejlesszék, ezzel is segítve a biztonságiőr munkáját. 

A megbízóval történő folyamatos egyeztetések előre haladtával a feladat egyre duzzadt, és először a kerítés védelme, majd a beléptetés kezelése, ezt követően pedig már a rendszámos beléptetés kerültek be a képbe. Az egyeztetések során többször felmerült, hogy problémát jelent nekik az elkészült gépjárművek kiadása az ügyfélnek a munkaidő lejártát követően. 

Az elhúzódó egyeztetések alatt történt egy lopás, melynek során a telephelyen tartózkodó biztonsági őr “mellől” lopták le 4 tehergépkocsiról a komplett kerekeket. Ekkor fogalmazódott meg az ügyfélben az általunk többször is említett tény: a biztonságiőr csak látszat biztonságot nyújt, nagyon magas költségek mellett. (átlinkelés a másik blog bejegyzésre). 

Ez volt az a pont, ahol az igény definiálást és a rendszerrel kapcsolatos elvárásokat teljesen új mederbe tereltük, és ahol a B Guard megoldás szükségessége megszületett. 

Az első egyeztetésen a következők kerültek meghatározásra: 

  • Adott egy Budapest melletti, nagyjából 24.000 m2 alapterületű ipari telephely, melynek a tényleges védelmét biztonsági őr nélkül, kivonuló szolgálattal szükséges megoldani, 
  • A telephelyre 8 különböző jogosultság szerint lehet belépni, mind a 8 jogosultság különböző területekre mehet, különböző időkben, 
  • Meg kell oldani a telepre beérkező javítandó gépkocsik rendszám alapján történő regisztrálást, majd a javítást követően a kilépésüket, 
  • A telepen az épületen kívüli területeken 6 olyan helyszín került meghatározására, melynek védelme különös figyelmet igényel (pl elkészült gépjárművek, javításra váró gépjárművek, hulladék tároló, külső raktár épület, stb), 
  • A telepen az épületben rendes munkarendben dolgoznak, de a takarítás, alkatrész pótlás, stb munkaidőn kívül, önállóan kell tudjon működjön, 
  • A telepen belül üzemel egy AdBlue kút is, melyre 500 főnek van regisztrált belépése, őket is le kell tudni kezelni. 

A rendszerrel kapcsolatosan a következő elvárások születtek: 

  • Legyen 24/7 működésű, a környezeti és természeti hatásoknak ellenálló, 
  • A riasztások legyenek felügyeltek, minden riasztási területről a diszpécser kapjon videós visszaigazolást is, ami alapján el tudja dönteni, hogy valós e a riasztás, 
  • A lehető legkevesebb téves riasztás legyen a kültéri üzemelés, és a kitett infrastruktúra ellenére is, 
  • Amennyiben szükséges, azonnal értesítsük a telephely vezetőt, valamint küldünk a helyszínre egy járőrt, 
  • Kevesebb mint 2 év alatt térüljön meg a biztonsági őr költségéhez képest, 
  • A telephely automatikusan működjön, a nyitvatartási időn kívül, a belépő emberek csak és kizárólag a nekik elengedhetetlen területekre tudjanak belépni, és távozásukat követően a rendszer automatikusan élesedjen újra, 
  • A lehető legtöbb már eleve meglevő rendszer elem (pl sorompó) kerüljön felhasználásra, 
  • Cégünk teljeskörűen üzemeltesse is a rendszert, beleértve a rendszeres karbantartást és hiba ügyeletet is. 

Ezen kezelendő helyzetek kiszolgálására indult meg a tervezés. 

Az első lépés a térképen történő védendő zónák meghatározása volt. Megbízóval közösen végig jártuk a telephelyet, és minden zóna határt kijelöltünk. Ezt követően racionalizáltuk a telepet, és a logikailag összetartozó csoportokat egymás mellé helyeztük,  a könnyebb közlekedés miatt egyirányúsítottuk a telephelyet, és az aszfaltra felfestére kerültek a zóna határok. 

A következő lépés egy folyamat ábra összeállítása volt, melyben meghatároztuk, hogy milyen jogosultsággal, mely területekre ki, mikor léphet be, és az adott terület milyen jellemzőkkel működjön. Ez a folyamat ábra írta le igazából a területen működő rendszer teljes logikai felépítését, és az ottani működési jellemzőket. 

Amint a zónák és a területek meghatározásra kerültek, és partnerünk is jóvá hagyta, indult a technikai tervezés. Első lépésben biztonságtechnikai szervízünk felmérte a már meglevő eszközök (elektromos kapuk, sorompók, stb) állapotát. Biztonságtechnikai tervező mérnökeink minden zónát és területet körbe jártak, és az oda leginkább megfelelő technikai megoldást, érzékelő technológiát választották ki. Amint ezzel végeztek, az eszközök kiszolgálásához, és a működéshez szükséges infrastruktúrát is megtervezték, lemértezték. 

Ezekből az adatokból, és eszköz listából született egy ajánlat, mely az elején is feltételként szabott 24/7-es stabil működésre alkalmas, az elvárt 2 éven belüli megtérülési idővel. Amint a megrendelő ezt elfogadta, elindult a fizikai kivitelezés. 

A kivitelezés a telep teljes működése közben zajlott, semmilyen korlátozást nem kellett bevezetni a kiépítés során. Első lépésben az infrastruktúra és kábel hálózat kiépítését végeztük el. Ezt követően a távoli átjelzéshez és eléréshez szükséges kapcsolatok kerültek kivitelezésre, és ez után kerültek felszerelésre az eszközök. 

A projekt keretében az alábbi eszközöket, és rendszer elemeket telepítettük: 

  • Kiépítettük a meglévő elektromos úszókapu, és sorompó vezérlését, így már a B Guard rendszer látta el a működtetést, 
  • Beléptető rendszert telepítettünk mind a kapura, mind az épület bejáratához, ami képes mind a 8 jogosultsági csoportot kezelni, és ez által a rendszernek információt átadni, hogy mely zónákat kapcsolja ki a belépés hatására, és mennyi időre. Itt nem volt ugyan kérés, de a beléptető rendszer munkaidő és jelenléti riportokkal is rendelkezik, így a dolgozók felügyelete is megoldottá vált. 
  • A kapuhoz ki-és bemeneti irányba is rendszám felismerő kamerákat tettünk, melyek nem csak a magyar, de a külföldi rendszámok kezelésére is alkalmasak, ezzel minden be-ki lépést naplózva. 
  • Kiépítésre került egy teljes videó megfigyelő rendszer, mely lefedi az összes zónát. A kiépített rendszer egy ipari, nagy megbízhatóságú rendszer lett, mely videó analitikai képességekkel is rendelkezik, így a videó rendszer is forrásként szolgálhat a riasztásokhoz. 
  • Teljes behatolás jelző rendszer is kiépítésre került, mely a saját érzékelői, és az alrendszerek riasztási jelei alapján kezeli az eseményeket, és küldi a távfelügyeleti központ felé. 

Minden telepített eszköz bevizsgált, ipari minőségű eszköz, fejlett funkcionalitással és integrációs képességekkel.  

Amint a rendszer összes modulja fizikálisan telepítésre került, megkezdődött a szoftveres összekapcsolás, és a rendszer “lelkének” felélesztése. A helyszínen elhelyezésre került egy szerver számítógép, mely minden alrendszer jelzését fogadja, feldolgozza azokat, és kezeli a kialakított logikai kapcsolatokat.  

Ez a szoftver modul a B Guard rendszer lelke. Ez a rendszer képes a belépteő rendszeren való kártya olvasást követően dinamikusan kikapcsolni adott időre azokat a zónákat, melyhez a belépő személynek jogosultsága van. Ez a szoftver látja el a jelzések kezelését, és küldi a diszpécser felé az eseményeket intézkedésre. Ennek a szoftvernek a diszpécser változata fut a központunkban, így bármilyen jelzés/riasztás/technikai hiba estén a diszpécser a megfelelő intézkedési rend alapján fel tudja deríteni a jelzés okát, és intézkedéseket tud végre hajtani. 

Megfelelő jogosultság, és az ügyfél kérése alapján a rendszer segítségével szükség esetén akár távolról is be tudunk avatkozni. Így például az esetlegesen nyitva hagyott kaput távolról be tudunk zárni, ezzel is növelve a biztonságot. A szoftver mindent naplóz, így minden egyes kezelési esemény, beérkezett riasztás másodpercre visszakereshető. 

A rendszer beüzemelését követően, a belső működési teszteket követően rendszer átadást tartottunk a megbízónak. Tételes bejárással és riasztási próbákkal közösen megbizonyosodtunk róla, hogy az eredetileg meghatározott funkciókat és elvárásokat a megvalósult állapot kielégíti. 

A sikeres átadást követően cégen belül a rendszert átadtuk üzemeltető kollégáinknak, és a diszpécser szolgálatnak, akik innentől a stabil működésért és a napi események lekezeléséért feleltek. 

Szeretne olvasni az aktuális fejlesztéseinkről, újdonságainkról?
Kérjen e-mail értesítőt!
Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre!
Sütibeállításokkal kapcsolatos információk
Mi a cookie (süti)?

A cookie-k ("sütik") - a továbbiakban: süti vagy cookie - kis méretű adatcsomagok, amelyeket az Ön böngészője ment el, amikor a weboldalakat, köztük ezt a honlapot is látogatja.

A sütiket a weboldalak általában a felhasználói élmény javítására használják oly módon, hogy a weboldal vagy kizárólag a látogatás idejére ("Munkamenet" sütik, amelyek a böngésző bezárásakor törlődnek) vagy ismételt látogatások során ("Tartós" sütik) "megjegyzi" a felhasználót.

A jelen Cookie (süti) tájékoztató azt ismerteti, hogy a honlapon milyen sütiket használunk és Önnek, mint a honlap használójának milyen lehetőségei vannak a sütik beállításával kapcsoltosan.

Tájékoztatjuk, hogy a cookie-kat nem használjuk az Ön személyének közvetlen azonosítására alkalmas információk tárolására. Amennyiben személyes adatoknak minősülő adatokat kezelünk, ezt az Adatvédelmi tájékoztatónkkal összhangban tesszük.

Lehetnek olyan esetek, amikor harmadik fél cookie-ját használjuk. Kérjük, hogy harmadik fél sütijei tekintetében a harmadik félnél tájékozódjanak az adatkezeléssel kapcsolatban, ugyanis a harmadik fél adatkezelésére nincsen ráhatásunk.