Karbantartás és távfelügyelet viszonya

A B Consulting Kft kezdetek óta foglalkozik vagyonvédelmi rendszerek tervezésével, kivitelezéséve, karbantartásával és műszaki ügyeletével. Országos lefedettséggel dolgozunk, partnereink nagy részénél integráltan több rendszer (tűz, betörés, videó) felügyeletét látjuk el.

A helyszínre telepített rendszerek lokális felügyeletét nagyrészt az ottani műszak, biztonsági őrök, helyi karbantartók látják el. A szerződéseinknek megfelelően havonta- negyedévente – félévente – évente megyünk a helyszínre a tervezett felülvizsgálatokat/karbantartásokat elvégezni. A köztes időben csak akkor megyünk a helyszínre, hogy ha valamilyen rendkívüli / nem várt meghibásodás következik be a rendszerben. Ilyenkor a helyszíni üzemeltető személyzet értesít minket, és adja meg a hiba leírást, és mondja el a tüneteket.

Itt szokott a probléma kezdődni, éspedig a következők miatt:

  • a helyszíni személy nem mindig tudja beazonosítani a riasztás pontos helyét,
  • amennyiben nincs folyamatosan a helyszínen, vagy a központtal egy helyiségben előfordulhat, hogy a hibát csak napok/hetek múlva fedezni fel, és addig a rendszer nem látja el funkcióját,
  • a helyszíni személyzet nem mindig rendelkezik megfelelő szaktudással, vagy nincs minden információ birtokában ahhoz, hogy megértse mi okozta a hibát.

Pár konkrét példa, amivel napi szinten találkozik diszpécser szolgálatunk:

  • Az ügyfél biztonsági személyzete hívta az ügyeleti számunkat, és jelezte, hogy a „rendszer” sípol. Diszpécserünk kérdezte tőle, hogy pontosan melyik rendszer, mivel az adott helyszínen tűzjelző, oltó, szünetmentes és behatolás jelző rendszert is karbantartunk. Az őr azt mondta, hogy nem tudja megmondani, csak annyit hall, hogy a helyiségből sípolás jön, menjünk és oldjuk meg.
  • A tűzjelző rendszer jelzést adott, az őr ijedtségében naplózta és törölte a jelzést. Körbe járta az épületet, meggyőződött róla, hogy valós tűz nincs sehol, majd hívta ügyeletünket, hogy jelzés volt, vizsgáljuk ki az okot. Mivel a naplózásnál és törlésnél a stressz miatt nem nézte meg a riasztás pontos helyét, így nem tudta megmondani honnan jött a jelzés pontosan, egyáltalán milyen eszközről.
  • Társasházban a tűzjelző felügyeletét korábban biztonsági őrök látták el. A társasház az őrzés védelmi szolgálatot felmondta, de az OTSZ (Országos Tűzvédelmi Szabályzat) előírásainak megfelelő technikai átjelzésről nem gondoskodott, és felénk, karbantartók felé sem jelezte ezt a tényt. A kiérkező karbantartó párosunk meglepődve látta, hogy az elmúlt hónapokból több téves jelzés is volt, amiről így senki nem értesült, több hiba is volt a központon, és a kötelező napi ellenőrzéseket sem végezte senki.

A fentebbi esetek miért jelentenek problémát, többlet munkát, és költséget a Megrendelői oldalon? Hogyan lehetett volna itt biztonságosan és költséghatékonyan eljárni?

Amennyiben a karbantartás és hiba ügyelet mellett a távfelügyeletet is B Consulting Kft látja el, úgy a következő előnyökre tehet szert:

  • a hibákra/riasztásokra sokkal gyorsabban tudunk reagálni, mivel a bekövetkezésekor azonnal tudunk róla,
  • bármilyen átjelzett eseményt követően képzett diszpécser szolgálatunk segíteni tudja a helyszíni személyzetet a fizikai intézkedésben,
  • karbantartóink és hiba ügyeleteseink a konkrét hiba, és esemény láncolat ismeretében tudnak a helyszínre menni, felkészülve a hiba gyors és hatékony elhárítására,
  • amennyiben eddig például éjszakára csak a tűzjelző rendszer felügyelete miatt volt őr a helyszínen, úgy a tűztávfelügyelet bevezetésével jelentős összeget takaríthat meg.

Vállaljuk teljes vagyonvédelmi és tűzvédelmi rendszerek tervezését, kivitelezését, karbantartását és távfelügyeletét kompletten. Amennyiben csak távfelügyeleti vagy karbantartási szolgáltatást venne igénybe, keressen minket akkor is bizalommal! Gyártó függetlenül vállaljuk rendszereinek megbízható és tapasztalatokra épülő felügyeletét.

Szeretne olvasni az aktuális fejlesztéseinkről, újdonságainkról?
Kérjen e-mail értesítőt!
Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre!
Sütibeállításokkal kapcsolatos információk
Mi a cookie (süti)?

A cookie-k ("sütik") - a továbbiakban: süti vagy cookie - kis méretű adatcsomagok, amelyeket az Ön böngészője ment el, amikor a weboldalakat, köztük ezt a honlapot is látogatja.

A sütiket a weboldalak általában a felhasználói élmény javítására használják oly módon, hogy a weboldal vagy kizárólag a látogatás idejére ("Munkamenet" sütik, amelyek a böngésző bezárásakor törlődnek) vagy ismételt látogatások során ("Tartós" sütik) "megjegyzi" a felhasználót.

A jelen Cookie (süti) tájékoztató azt ismerteti, hogy a honlapon milyen sütiket használunk és Önnek, mint a honlap használójának milyen lehetőségei vannak a sütik beállításával kapcsoltosan.

Tájékoztatjuk, hogy a cookie-kat nem használjuk az Ön személyének közvetlen azonosítására alkalmas információk tárolására. Amennyiben személyes adatoknak minősülő adatokat kezelünk, ezt az Adatvédelmi tájékoztatónkkal összhangban tesszük.

Lehetnek olyan esetek, amikor harmadik fél cookie-ját használjuk. Kérjük, hogy harmadik fél sütijei tekintetében a harmadik félnél tájékozódjanak az adatkezeléssel kapcsolatban, ugyanis a harmadik fél adatkezelésére nincsen ráhatásunk.