Itt szokott a probléma kezdődni, éspedig a következők miatt:
- a helyszíni személy nem mindig tudja beazonosítani a riasztás pontos helyét,
- amennyiben nincs folyamatosan a helyszínen, vagy a központtal egy helyiségben előfordulhat, hogy a hibát csak napok/hetek múlva fedezni fel, és addig a rendszer nem látja el funkcióját,
- a helyszíni személyzet nem mindig rendelkezik megfelelő szaktudással, vagy nincs minden információ birtokában ahhoz, hogy megértse mi okozta a hibát.
Pár konkrét példa, amivel napi szinten találkozik diszpécser szolgálatunk:
- Az ügyfél biztonsági személyzete hívta az ügyeleti számunkat, és jelezte, hogy a „rendszer” sípol. Diszpécserünk kérdezte tőle, hogy pontosan melyik rendszer, mivel az adott helyszínen tűzjelző, oltó, szünetmentes és behatolás jelző rendszert is karbantartunk. Az őr azt mondta, hogy nem tudja megmondani, csak annyit hall, hogy a helyiségből sípolás jön, menjünk és oldjuk meg.
- A tűzjelző rendszer jelzést adott, az őr ijedtségében naplózta és törölte a jelzést. Körbe járta az épületet, meggyőződött róla, hogy valós tűz nincs sehol, majd hívta ügyeletünket, hogy jelzés volt, vizsgáljuk ki az okot. Mivel a naplózásnál és törlésnél a stressz miatt nem nézte meg a riasztás pontos helyét, így nem tudta megmondani honnan jött a jelzés pontosan, egyáltalán milyen eszközről.
- Társasházban a tűzjelző felügyeletét korábban biztonsági őrök látták el. A társasház az őrzés védelmi szolgálatot felmondta, de az OTSZ (Országos Tűzvédelmi Szabályzat) előírásainak megfelelő technikai átjelzésről nem gondoskodott, és felénk, karbantartók felé sem jelezte ezt a tényt. A kiérkező karbantartó párosunk meglepődve látta, hogy az elmúlt hónapokból több téves jelzés is volt, amiről így senki nem értesült, több hiba is volt a központon, és a kötelező napi ellenőrzéseket sem végezte senki.
A fentebbi esetek miért jelentenek problémát, többlet munkát, és költséget a Megrendelői oldalon? Hogyan lehetett volna itt biztonságosan és költséghatékonyan eljárni?
Amennyiben a karbantartás és hiba ügyelet mellett a távfelügyeletet is B Consulting Kft látja el, úgy a következő előnyökre tehet szert:
- a hibákra/riasztásokra sokkal gyorsabban tudunk reagálni, mivel a bekövetkezésekor azonnal tudunk róla,
- bármilyen átjelzett eseményt követően képzett diszpécser szolgálatunk segíteni tudja a helyszíni személyzetet a fizikai intézkedésben,
- karbantartóink és hiba ügyeleteseink a konkrét hiba, és esemény láncolat ismeretében tudnak a helyszínre menni, felkészülve a hiba gyors és hatékony elhárítására,
- amennyiben eddig például éjszakára csak a tűzjelző rendszer felügyelete miatt volt őr a helyszínen, úgy a tűztávfelügyelet bevezetésével jelentős összeget takaríthat meg.
Vállaljuk teljes vagyonvédelmi és tűzvédelmi rendszerek tervezését, kivitelezését, karbantartását és távfelügyeletét kompletten. Amennyiben csak távfelügyeleti vagy karbantartási szolgáltatást venne igénybe, keressen minket akkor is bizalommal! Gyártó függetlenül vállaljuk rendszereinek megbízható és tapasztalatokra épülő felügyeletét.